Friday, January 07, 2011

my nephew

Salam all.. dah lama nak cerita alkesah budak-budak ni ..sebelum ni dah ada post title nephew, ini my nephew so kira tak sama la :D .. kali ini coretan mengenai 8 orang anak sedara aku :D ..dari 2 orang kakak aku ..uhu ..
Menaip sambil melayan lagu kuch kuch hota hai, yer aku memang layan citer hinsdutan :D .. maklumla jiwa penyayang ..ye ke ada kena mengena ker dengan citer hinsdutan? :D weee…!
Back to the title, anak sedara aku yang sulung..kira cucu first in my family la..and cicit first :D uhu ..anak kaklong aku and it’s a girl dan sekarang di tahun 5..hah! dah darjah 5?! Dah 11 tahun umur budak tu?! biar betik!! Cet! Sungguh tak peka aku sebagai aunty nya..ai cepat betul masa berlalu or diaorg yang cepat membesar? :D tapi tak besar mana pun budak tu sebab tu tak perasan akan penambahan umur nya , maklum la anak sedara semakin bertambah..so terlepas pandang sikit :D ..cet salahkan masa,uhu..
So anak kaklong yang kedua, tahun ni darjah 1..also girl! Budak ni memang membesar sikit! Oh kalau dia baca ni kompom dia marah..hahahaaa..dah pandai membaca tau!
Dan lahir pada tahun yang sama and bulan yang sama jugak.. anak kakngah aku ..baby boy! Ha tahun ni pun budak tu darjah 1 jugak ..ni lagi la ..takde tumbesaran aku tengok ..besar lagi beg sekolah darinya ..uhu ,hah camna la dia menghadapi persekolahan ni, masa tadika asyik dok buat loyar buruk ja dengan cikgu ..uhu ..sukati ko la naim
So next anak kakngah yang kedua, sekarang umur berapa ek? Alamak tak peka nya makci nya ini :D ..tapi dah masuk tadika la :D ..ini attitude boleh tahan..sakit kepala melayan ,naik tension pun ada..ai macam-macam ragam..ops forgot to tell..its boy again :D ..hero juga
Then the fifth , it’s a girl anak kaklong..ha ini memang minah brutal ni..buat kepala dia ja..tapi biasa la attitude kanak-kanak, comel..ha orang dewasa la kena pandai main peranan..yiha! and I think I am a go0d aunty..lalala… whatever u guys think! Huh..apa komen kakak aku ni..dia pun baca gak blog ni :D ..kompom kena bantai nanti..lalalaaa…(sentiasa buat muka tak bersalah)
Yang keenam..campur-campur language dah blog aku ni, ah tak kisah la ,yang keenam anak kaklong aku..girl lagi! So kaklong aku masih mencari hero nya :D ..ha yang ni punya style lone ranger..tak boleh masuk langsung dengan kakak-kakak nya :D ..macam-macam..kelakar betul..tapi kesemua anak kaklong aku boleh dikategorikan sebagai “anak ayah” uhu so kaklong aku rilek sikit bila diaorg demam ke apa ker sebab sumer lebih suka “menyusahkan” ayah diaorg sampai abglong nak pergi kursus jauh-jauh pun tak boleh..hahaha.. :p
Then yang ketujuh..fuh! letih gak aku nak menaip ni :D ..yang ketujuh anak kakngah ..lelaki lagi! Well kakngah pulak masih menanti heroin nya :D ..but I think its fair baa..for us, my family  :D wee..! kira balance la ..lelaki  ada pompuan pun ada..sumer layan sama rata juga..bukan orang lain anak sedara aku tu,cucu mak and ayah aku :D ..yang ini takleh lagi nak tahu perangai macam mana sebab dalam proses pembelajaran :D ..
Then last but not least ..the eight , anak kaklong aku ..hero ma!!… finally penantian kaklong and abglong berakhir dengan kemunculan heronya ini ..aku ada cakap kat kaklong aku ‘camna la budak aman ni akan membesar dengan kakak2nya yang bermacam ragam tu’ uhu ..kaklong aku reply aku cakap :p ‘buat kepala la budak ni, anak jantan tunggal ayah la katakan’ lebih kurang ler maksud kakak aku yang telah diedit supaya lebih dramatic :D ..
So sekian lah kesah anak-anak sedara aku ..gosh! miss them all!! ..


-semoga ada baiknya..insyaAllah-

No comments: