Tuesday, January 25, 2011

Cuti

Salam all, seperti post aku yang lepas, memang banyak cuti tahun ni hinggakan budak rumah aku pun dok terfikir nak cuti ke tak minggu raya cina ni, bukannya apa, dah banyak cuti rasanya and dia pun tak tahu nak buat apa balik kampung, itu orang yang berkahwin tu, :D ..katanya lagi sebab dia jer yang bercuti orang len keja, tu yang tak best kot :D ..tapi tak kira la apa alasannya, yang pasti dia pun terasa akan kesan cuti yang selalu sangat di awal tahun ni :D ..ingat aku sorang jer..ai itula manusia, time cuti banyak..bising, cuti takda pun bising jugak! Ai..tak bersyukur :D ..beristifar la Zaidah!!

Aku ok sebenarnya aku terima seadanya ..cuti ka tak cuti ka, kita kena pandai managed la..sebab kita tak tahu apa yang akan berlaku pada masa depan so apa yang kita hadapi pada masa ini, kena la hargai and tahu hadapi la dengan sebaik mungkin, janganla sampai menyesal di kemudian hari ..insyaAllah
Yeah aku dah check bulan 1 and 2 jer yang banyak cuti pastu bulan-bulan akan datang ni..uhu, cuti sendiri dowh..kira kasi chance la ni awal tahun..bercuti uhu, so bulan-bulan depan struggle gak ler..kihkihkih..its ok..apa jua keadaan boleh dihadapi..mungkin tak bagi untung pada kita, bagi untung pada orang len, bila masa bagi untung pada kita, rugi pulak pada orang len..adil baaah..

Kelakar lak kakak sebelah aku ni, print surat cuti sampe 6 ke 5 keping..uhu, untuk cuti next week and next-next week..uhu + EL last week, dok tengah fikir nak hantar semua sekali ker bahagi-bahagi :D ..kalau difikirkan logic antar sekali la kan..dah alang-alang nak p minta sign kan tapi tu la macam banyak jer cuti, walhal satu- satu hari jer tapi untuk 2 bulan and lain-lain minggu tu yang kena print banyak keeping..kuingkuing..layan kan jer akak, g tengok mo0d bos anda..uhu!
Aku nyer dah lepas, tunggu hari nak balik kampung jak ni :D , Alhamdulillah and insyaAllah..harap selamat perjalanan aku pergi balik kampung – tempat cari rezeki :D ..bersama penumpang tetap adik-adik aku! Kali ni + kawan adik aku..pow budak-budak ni pun ok gak ni :D ..hukhuk!

Oleh kerana bulan ni takde hari-hari yang menyebabkan aku perlu untuk bercuti, aku tak apply cuti la ,so terimala cuti awam seadanya ini sebab bulan-bulan akan datang baru aku nak bercuti L ..bulan 2 baru apply cuti :D ..sebab dari kerja 2 hari jer, baik cuti balik kampung, lagipun dah lama tak balik kampung since awal bulan 12 tahun lepas..fuh kira lama gak la ni inda polang kampung..nampaknya tahun ni macam banyak agenda ja, ye la kenduri adik kan..tak kena TIME cuti L ..takpe tahun ni tak perlu simpan cuti sebab dah simpan banyak tahun lepas kan ,lucky me! J Alhamdullilah..

Selain itu, aku ada apply untuk tukar balik kampung, harap rezeki la tahun ni..insyaAllah sekiranya pertukaran ini baik bagi ku maka dekatkanlah ia pada ku..sekiranya tidak Allah lebih mengetahui aku terima seadanya insyaAllah, sesungguhnya Allah tidak akan sekali-kali menzalimi hambanya walau seinci zarah pun melainkan hamba itu sendiri yang suka menzalimi diri sendiri, sedikit terjemahan yang aku faham dari terjemahan yang aku baca.

Sebenarnya post ni untuk semalam tapi bahan rujukan tak cukup, jadi tak diluluskan untuk posting..kuikuikui..yela nanti bila-bila aku baca balik, aku sendiri pun tak yakin..muahahahaaa..blog ni kan untuk rujukan aku masa depan :D ..

So nak post kali ni nak letak gambar koleksi buku aku yang baru, thanks to budak rumah aku yang bagi kat aku walaupun bukan bagi saja :D ..ye la kira ok la tu ketika dia beli buku ini, ingat jugak dia kat aku :D haa..ok la tu :D sharing is caring oh yeah!










semoga ada baiknya, insyaAllah

2 comments:

BUNGA said...

salam ziarah dan slmt bercuti :)

alang said...

salam utk bunga juga :)