Friday, January 21, 2011

dress vs shoes

Tahun 2011 ni tahun banyak public holiday dowh..tahun lepas tak banyak macam ni..ye la bergilir-gilir kan :D ..sampai dah bosan aku cuti ni :D ..keja 3 hari cuti sehari..pastu masuk keja balik..pastu cuti weekend, kalo aku takde banyak agenda tahun ni..confirm aku pun amik cuti sambung :D tapi disebabkan untuk menjimatkan cuti so bercuti la aku ala kadar..uwaa…bosan! cuti sekejap-sekejap..nak balik kampung pun tak boleh ,nak pergi johor pun tak boleh jugak..so lepak ja la kat tempat aku mencari rezeki ni  ..nak rasa sedih ke nak rasa happy pun tak tau ni..nak beraktiviti pun, bajet + keadaan kereta macam tak mengizinkan :D ..so keja aku bersihkan rumah jer..keja yang tak pernah abis sama macam mencuci baju..aii..tapi walau apa pun keadaan nya..aku bersyukur, ingat 5 perkara sebelum 5 perkara: salah satunya lapang sebelum sempit so gunakan masa dengan sebijaknya..hope aku boleh buat apa yang aku taip ni..insyaAllah, show me the way! Amin..

Semalam dalam menyelak-nyelak majalah pengantin :D ..tahun biler entah majalah tu, penyewa sebelum ni punya. Aku pun ke slot fesyen la coz I love fesyen!! Tak kira la fesyen apa pun..aku suka nak tengok so program-program fesyen kat tv memang aku tonton! ~weee…!

So snap la 2 3 keping foto untuk tatapan ‘ahli mensyuarat tingkap’ aku :D ..sweet-sweet ler ,rekaan vera wang memang shu..wiiitt, keperempuanan terserlah..feminin, anggun :D ..tapi most model tinggi-tinggi kan so nampak chantek la pakai apa pun..naper diorang pereka-pereka ni tak design untuk orang yang tak tinggi 7 kaki 5 inci ..macam aku ni :D , erm tak bawak lak catitan aku semalam untuk go0gle dowh..looking for more info :D for me la kan ..designer yang bagus ialah apa yang direka nya bile dikenakan Nampak chantek! Tak kira la siapa pemakai nya ..kan kan.. kira versatile la ,boleh reka untuk semua peringkat umur, untuk semua bentuk fizikal :D ..pendapat aku la..yang nak melukis pun tak pandai. Pastu snap gak satu baju untuk budaya timur ni, untuk majlis akad :D ..ok gak fesyen camni kan tapi kalu tinggi boleh la ..kalu tak tinggi boleh ker gini? Boleh la..boleh boleh..mungkin penggunaan kain kurang ,maklum la tak tinggi :D ..kan jimat tu :D ..

So nak review satu lagi pasal kasut..uh aku sangat obsess dengan kasut! Oh yeah! So search la wedding shoes..fuy0o…! rambang mata dowh melihatnya..aku suka yang bertapak tebal :D ..maklum la aku kan kurang ketinggian, so kena la pakai kasut camtu..dan aku lebih prefer kasut yang tapak dia sama like wedges tu..ha tebal kan tinggi and sama, high heel pun aku suka gak tapi ye la high heel yang runcing-runcing tu takleh pakai selalu sangat and tak boleh berjalan jauh,lama-lama..bagi kesan struktur badan kita kan..seksi memang lo0k seksi tapi seksa badan wey, setakat pakai sekejap-sekejap ok la..tapi pattern yang latest ni telah menarik minat aku dowh untuk memilikinya as koleksi..musti beli nih! tapi sekarang tak berpeluang lagi nak berjalan-jalan window shoping  ..dah tahap kempunan nak beli kasut nih! insyaAllah..insyaAllah

So hari nak menempel foto dress and shoes wedding! Yang memang sesuka hati aku jer memadan-madankannya :D ..pilihan kasut aku tak sesuai untuk gaun tapi tu jer pilihan yang aku rajin nak go0gle :D tapi aku rasa foto ketiga tu ok apa..matching tak?? kuikuikui..kekadang aku ni pun fesyen disaster gak..tau kritik orang nyer fesyen jer..kuikuikui..

            

semoga ada baiknya, insyaAllah

No comments: