Monday, December 27, 2010

jalan-jalan part 1

salam...oh yeah! so last weekend berjaya kitaorg pergi gold coast sepang @ bagan lalang .. :D tapi kitaorg tak stay la ..kita orang g pantai dia jer ..so journey is begin....
kitaorg bertolak dari pjaya dalam kul 11++ la , xsure ..kitaorg g ikut sepang la ..uhu, jalan belakang ,ikut nilai sumer salak tinggi there's no tol..first 
kitaorg singgah kat tepi jalan tu ..area salak tinggi kot ..sebelum simpang masuk nilai (kiri) ada construction kat  situ, kawan aku ler nak menengok rumah contoh area sepang ..so behenti la sekejap ..aku pun menengok la jugak ..murah weh ,rumah teres satu tingkat ..tapi tapak rumah lom dibersihkan lagi ler ..still ada pokok kelapa sawit..tapi dah banyak pun yang booking rumah tu..aku pun teringin gak ni tapi kena buat meja bulat la plak ..diskas ler :p
so lepas agenda tu, terus g bandar baru salak tinggi, amik kawan aku then terus ke nilai square! banyak nyer kain pasang!! ui rambang mata tapi takde yang di cari :( .. percaya tak ,punya banyak pilihan kain tu takde yang dicari??? ish ish ..kalau kak long aku tau, mau membebel dia.. tapi memang takde pun kaler silver .. lalalalaaa..g pun takde pun yang berjaya menarik perhatian mata ku ini..aku selalu kalau beli benda,benda yang berjaya menarik perhatian ku jer, yang membuat kan ..kalu aku lalu depannya ,aku akan patah balik, kalau aku pusing depan, aku akan pusing belakang semula..ini sepanjang aku berjalan keluar masuk kedai..takde pun yang membuatkan hati ku berdetik! oh .. lalalaaa...
so next pit stop.. McD!! yer la kawan aku tu dah tahap kelaparan yang amat! nak makan prosperity kata nya..layannn... so pastu kitaorg singgah solat kat area tu..zohor ler..then perjalanan diteruskan sebelum kitaorg u-turn beberapa sambil membuat keputusan nak ke melaka or tak ..maklum la dah dekat! ..memang giler  nyer berjalan ..so memandang masa dan masa :p ..see penting tau masa so kitaorg berbalik pada plan asal ..so perjalanan diteruskan ke gold coast sepang! bagan lalang! ..dalam perjalanan tu kitaorg singgah jap rumah kawan aku yang tadi kat salak tinggi tuh..atas alasan?? find out! :p
..on the way tuh, kawan aku call suruh aku g sepang circuit sbb hubby yang ride tu terbalik moto masa ride, sementara dia nak sampai tapi aku dah nak sampai kat rumah kawan aku and bukan aku drive so aku teruskan plan aku tu then dah setel sumer-sumer, kawan-kawan seangkatan aku ni pun teruja gak nak g sepang circuit so kitaorg pun terus la ke sana ..g pun satu jalan dengan  bagan lalang..
so dah sampe sana, hubby kawan aku dah selamat sampe rumah :D ..kwn aku tu pun :D ..so kitaorg masuk jugak la dengan muka yang tak bersalah and cumel kat track tu sambil mencuci mata tengok moto besar cuma pada kali ni tak ramai seperti yang aku pergi last-last week ..
so dah bergambar berbagai ..perjalanan diteruskan ..best la kalau jalan area nak g sepang tu..nampak kapal terbang dow ..dari dekat tu ..atas kepala jak..flight nak naik and mendarat :D
tak sure lak kat mana kitaorg solat asar..kat mn ek??? terlupa sudah ..yang pasti jalan untuk pergi bagan lalang gold cost tu agak dalam la..kitaorg melintasi 2 pekan ..sepanjang jalan kelapa sawit jer and jammed! ada orang buat jalan plak kat pekan sg pelek kot..xsure lak ..kira gold cost tu memang ujung gak la :D .. pastu penantian berakhir, keterujaan yang terlampau bila dah nampak pantai! ..oh yeah! ramainya orang!!
tak bawa baju nak mandi!! ye la bajet nak g berjalan2 amik gambar, tengok sunset jak, tak sangka ramainya orang..penuh pantai! air plak surut ..so boleh berjalan la sampe tengah laut..tapi nak  mahgrib tu air dah naik sikit-sikit ..resort dalam air gold cost tu sebelah ja..sama seperti gambar kalau google :D
so malam tu dinner kat pekan sg pelek la, kalau tak silap la..then perjalanan balik diteruskan ..rasa sekejap la pulak ,balik sampe dalam kul 9++ la..per lagi tido la ..merehatkan diri untuk aktiviti esok  la :p
antara foto sunset and resort gold coast
so aktiviti pada keesokannya ..next post!
peace!







-semoga ada baiknya..insyaAllah-

No comments: