Friday, September 24, 2010

aktiviti

salam all..today nak citer pasal aktiviti sepanjang bulan raya ni ..uhu..biasa la kat ofis mesti buat jamuan raya tak kira pada bahagian, unit, atau jabatan ..
so tahun ni mmg agak meriah la jamuan ni..sumer ambil bahagian waima meja2 persendirian..sebab kat aku nyer partion ni pun der..we have nasi impit, rendang,kuah kacang, mee goreng, masak lodeh, nugget, puding roti..erm kecil2lan jer..sebab saja bawa suka2 uhu..
so nextweek jabatan nyer turn lak ..and next nextweek bahagian nyer turn lak ..ha ini yang nak kesahkan nyer ni..uhu
setelah hampir 3thn di ofis ni..aku cume tukang makan jer setiap kali ada jamuan ker apa..i mean tak jadi ajk la ..tak amik bahagian kata org ..sumer senior2 yg arranged tapi tahun ni ,...jengjengjeng...mgkin sbb diorg dah penat  :p atau nak kasi peluang pada org len plak kan a.k.a budak2 yg agak junior ~lalalaaa... so aku terjadi Ajk penanggah! a.k.a mentara jamuan.. jadi pelayan sekejap ..uhu melayan tetamu vip..tapi bukan tu jer..kerja2 mengemas pas jamuan pun kitaorg handle gak ..mencuci2 sket kan ..aku takda hal ..bab mencuci2 ni mmg suka ..sblm ni jamuan ada gak aku menolong :p .. sket sket..
dalam jamuan ni jugak kitaorg ader pertandingan meja menu terbaek! bagi setiap unit.. so masing2 unit tunjuk skill ler..mau menang termpat pertama ..ada ganjaran uhu..
menu tuk unit kitaorg ..nasi impit rendang ..menu tambahan kuah kacang lemang kueh2..
so sumer yang terlibat sila makan ngn sopan k ..jaga kesihatan a.k.a makan beringat lerrr...
so rasanya ni cukup la tuk pagi ni.. kerja! kerja! :p
$$--salam peace!!--$$

No comments: