Monday, June 06, 2011

Walimatul Urus

Sejahteralah ke atas kamu semua, naik cuti ni aku nak menceritakan berkenaan subjek di atas sahaja :D ..still in the mo0d meh!

Ye walimatul Urus yang Alhamdullilah telah selesai diadakan bertempat di rumah aku..majlis resepsi adik aku..bukan aku, belum lagi (",) ..so aku selaku tuan rumah yang memang suka nak gila kuasa telah menjalankan tanggungjawab dengan sebaiknya insyaAllah Alhamdullillah walaupun ada satu dua benda yang agak terlepas pandang! oh (-_-)! ..saya budak baru belajaq.. :) but then masalah yang berkaitan dapat di settelkan Alhamdullillah, tak puas rasanya lagi buat kenduri ni..so ada sapa-sapa lagi adik aku yang wanna get married? :D ..aku? insyaAllah incoming tapi mesti part aku dah lain nanti mungkin lebih lagi berkuasa? hahaha! (dasar gila pangkat!) bukan apa nak bagi benda lancar je, aku yang stail gila kuasa + pangkat buat kerja tau! bukan bagi arahan jer..tak suka tak suka..aku lagi puas hati buat sendiri k! tak suka nak mengarah sebab cerewet tahap cipan nyer =P oh akukah itu? cuma kekadang tu nak minta tolong sikit-sikit jak ~lalalaa..

Yang tak best nyer! kenapa gambar aku kurang dalam snap-snap tu? :( ..(tengah leka buat keja di belakang tabir sangat ker? sengal!) actually day before kenduri aku yang tukang snap so macam mana nak ada gambar aku? :( ..i have to pay some one to be a photographer to snap moment-moment day before kenduri meh, di setiap sudut kawasan kejadian ,ni aku nak buat keja lain lagi, snap-snap yang simple ni orang lain la yang buat..aku jugak! adik aku pun leh snap kejap-kejap jer maklum la sumer pun punya part masing-masing :( ..ok takpe as info for the next walimatul urus.

So on the day of kenduri lagi ler takdo gambo aku, di mana aku semasa diorg dok snap-snap tu? uwa!! beside gambo family pun idak hado! takkan itu pun aku nak kena handle adoyai! takde sapa-sapa fikir ker that time? gosh!! insyaAllah this will not happen on my resepsi day k! insyaAllah ..setakat ada gambo ngan parent pengantin kat depan pintu pagar..adohai! tu pun susun atur tunggang langgang but then ok laaa...

Then on the same day, resepsi kat rumah pengantin lelaki pulok, aku pun salah seorang ahli rombongan yang terlibat der..sio-sio eden balik kampung naik keta kalau tak berarak k. So keto eden ni no dua la lepas kereta pengantin, rupanya ado lagi awal kereta rombongan kitaorang yang dah sampe, menunggu pengantin jew..so aku turunkan penumpang-penumpang aku kat depan rumah pengantin lelaki tu sama pengantin dok tunggu. So dah park sume (memang menghalang jalannyer aku park kereta but like i care?) so bila dah masuk tu khemah rombongan yang disediakan tak cukup wey, maklumla ramai belah pompuan nyer (baca dalam dialek perak teluk intan =P) tapi kesah aku ni takde kena mengena dengan negeri perak k.

So sebab tak cukup meja ,diorang suruh la masuk khemah sebelahnya kira layan diri la. Wey aku kakak pengantin perempuan tau!! bengkeak!! debush!! hangin aku! per lagi mengamuk tahap profesional la aku!! huh! tak duduk lama, terus balik sebelum tu p sound dulu pengantin yang tengah makan kat meja pengantin tu, like i care!? Dah tu balik ikut jalan entah apa-apa masuk lubang tayar depan aku wey! sehingga kan kakak aku tegur "sangat besar itu batu dalam kepala ha" kah!kah!kah! "ye memang besaq!" jawab aku ,pastu siap nasihat aku lagi dalam kereta sampe tertaching aku! Attitude aku mungkin kasar, mulut mungkin laser tapi hati cute beb! 

Itu antara kesah-kesah yang tak dapat dilupakan ..seen funny to me huhu..banyak lagi ni tapi takkan nak write down sume kan ..huhu..so see on next post!
~~bila aku nak di posting kedah or seberang perai ni?!  
semoga ada baiknya, insyaAllah

No comments: