Monday, May 16, 2011

Handle Tekanan

Assalam to all my lovers! =P (poyos sekejap di kala tekanan) ..aku sebenarnya ada banyak benda nak post tapi kekangan masa!! (kekangan yang aku timbulkan sendiri) (-_-)! .. tu pun ada hati nak jadi penulis novel la kunun, post blog pun ikut mo0d jak! (geleng kepala) sengol!! 

huargh!! tekanan! tekanan! camna nak handle tekanan? 
mari kita meraban!! =P ..kang memberi tekanan pada orang sekeliling kita pulak! haha!

tak nak komen la dah berapa kurun aku tak post ni..:D ..so kita cerita hal-hal sekarang la kan, perkara yang lepas usah dikenang..huhu, so hari ini sempena hari guru..aku nak wish la pada kawan-kawan aku yang sangat ramai bergelar pendidik! sama ada guru sekolah rendah, menengah waima pensyarah wey! huh bangga sekejap aku ada kawan jadi pensyarah ..ya la tu kan cita-cita aku masa aku sekolah rendah :D ..
so aku jugak nak wish pada pendidik-pendidik ku di sekolah rendah, menengah and politeknik walapun diorang baca ke idak la blog ni..heheh!
dan wish jugak pada siapa-siapa yang menjadi pendidik a.k.a guru secara tidak lansung dalam hidup ku ini (ayat skema sekejap) yang sudi berkongsi ilmu dan mengajar ilmu baru waima macam mana cara hendak guna mesin basuh automatik! :D ..ilmu tu ..ha kalau taktau camna nak guna mesin basuh auto? :D
so siapa-siapa juga bisa menjadi guru walaupun umurnya sebaya anak buah aku, aku baru jer pinjam satu buku quiznya :D ..belajar tiada had umur beb! kalau kongsi ilmu banyak lagi ilmu kita dapat tau!

guess what, on my birthday..i'm not feeling well!! ..uwaa...! ~tapi cik zaidah yg cumel ,sakit kat penyuci dosa kalau kita terimanya dengan redha..insyaAllah..~  thanks to myself! yey!!
so aku bila dah demam..agak lama sikit la sebab penyegan nak makan ubat kalau p hospital pun seperti ayah aku selalu cakap, zaidah g hospital g melawat doktor ja.. :D ..sebab aku tak makan pun ubat kalau p amik..ngeh ngeh! tak pandai telan la ubat!? ..uwaaa...! so aku suka yang sirap jer..belasah la apa rasanya janji boleh telan berbanding biji tu, risau aku terlekat di kerongkong :D ..(sengal zaman kanak-kanak) sampe tahap mak aku akan bancuh kortal yang kuning tu~ubat deman kanak-kanak zaman aku, so aku teguk camtu ja..yes!! sronok giler ar leh makan ubat :D ..aku hendak sebenarnya makan ubat ni tapi tu la tak pandai nak telan wey..so bila ubat tu dah berjaya masuk dalam aku punya badan tak kira apa cara pun, aku suka la :D ..
sehingga la dewasa ini attitude aku yang satu tu berlarutan cuma sekarang ni aku lebih kreatif la, maklum la dah dewasa :D ..yang mana ubat yang berbentuk biji-biji ka kapsul la, table ka.. aku kasi potong sampe sekecik kecik nya..hahahaha! yeah terbaek!! so telan jer bersama air yang banyak :D ..ok tak? ok la tu, yess!!

alternatif lain jugak ,aku jaga la kesihatan badan ku ini, mencegah kan lebih baik dari mengubati tapi biasa la manusia ni kekadang lalai jugak :D ..so dalam erti kata lain ..minum lah air banyak-banyak wey! doktor cakap badan kurang air senang penyakit nak singgah ..weee taknak!

ai dalam takde idea laju jugak jari jemari aku ni menari-nari di atas keyboard ni..wuhuu..so akhir kata ..jaga lah kesihatan korang wey!! sapa lagi nak jaga kalau bukan diri sendiri ..and jangan kedekut ilmu..nanana..

semoga ada baiknya, insyaAllah

No comments: