Thursday, May 19, 2011

Istiqamah

Sejahtera la ke atas kamu yang membaca ini, :) so hari ini sebelum kesibukan kerja berlaku =P, aku nak menyelit la sikit persoalan istiqamah ,isu ini timbul semasa aku baca buku yang semalam tu, refer pada koleksi-bacaan. So alkesahnya, aku tak ingat bab apa tapi soal istiqamah timbul dan situ dan terus menjengah minda ku ini, kira memberi kesan la dalam pemahaman aku ni.

Istiqamah bermaksud tetap a.k.a konsisten, ada satu ayat lebih kurang gini la maksudnya 'biar sedikit amalan tapi istiqamah' ..means? terpacul soalan tu di benak ku (*_*), yang aku faham maksud istiqamah ni macam sesuatu perbuatan yang kita buat tu dilakukan dengan bersungguh-sungguh, dalam kata lain khusyuk la :D sengal gak aku ni, but i learn k..(nak jugak maklum la ego tinggi =P) so berdasarkan maksud yang turut dinyatakan aku cuba padankan dengan apa yang aku faham, ye of course kita akan buat dengan bersungguh-sungguh untuk dapatkan result yang terbaek! oh menyimpang sikit fahaman aku ni :D Alhamdullilah diberi petunjuk oleh Allah so aku pun google la istiqamah ni untuk pemahaman lebih lanjut, kalau yang baik kita cari insyaAllah yang baik la kita dapat kalau sebaliknya; wallahualam.

Ok berbalik pada istiqamah tadi, so aku jumpa la forum ni halaqah.net ,sangat membantu forum ni, terus aku faham beb! Alhamdullilah so sila-sila la rujuk or jadi halaqian ker kat dalam forum nih, berkongsi ilmu ,insyaAllah aku pun nak cuba la..untuk tambah ilmu di minda :D

so berakhir sudah isu istiqamah, harap-harap kefahaman tidak menyimpang lagi yer cik zaidah yang tomey!(sentiasa berkata baik untuk diri sendiri bukan masuk bakul sendiri angkat juga)..sebagai penutup post :D ..Alhamdulliah kerja aku almost setel sebelum apply cuti..majlis resepsi my adik this early june, kena balik untuk menyibukkan diri.. (-_-)!

semoga ada baiknya,insyaAllah

No comments: