Thursday, November 25, 2010

langkah bendul

salam catitan..
menaip pasal langkah bendul ..masih diguna pakai lagi ker istilah ni zaman sekarang?? mungkin juga ya..mungkin juga tidak 
but not for me ..ya masih lagi kena ada istilah tu ~lalalaaa...sebab adik aku mungkin kawen dulu dari aku hikhikhik...dan sudah semestinya la diorang kena bagi sesuatu pada aku ~lalalaaaa..sebagai tanda hormat barangkali ? :p .. tapi sebenarnya sapa yang memulakan amalan itu ek ??
amalan yang bermaksud..bila adik awen dulu sebelum kakak ..pihak sebelah sana perlu la memberi sesuatu kepada pihak yang telah dikategorikan sebagai langkah bendul itu..ala bukan bagi yang gempak-gempak, biasa-biasa saj..contoh nya sepasang kain pasang ker..cincin besar ker ..ops! :p 
selalunya status kakak la yang dapat means ladies only ..huhu  ..so kalau yang dilangkah bendul itu abang(lelaki) rasanya takda istilah langkah bendul kot..hikhik ...tak kisah la bakal pegantin tu lelaki ka perempuan ka ..yang pasti kalau yang dilangkah bendul itu kakak..so kakak nya akan dapat ..best membuli bakal adik ipar :p tapi takda la niat nak membuli ~lalalaaa...
so semalam majlis yang kecil-kecilan di rumah aku :D ..setel sorang anak aku (mungkin begitu la fikiran parents ku :D ) ..
yang sorang ni ja yang lambat sket seru nya :D ..rileks la mak and ayah..cool ..
banyak attitude aku ni yang nak kena ubah ..belom matang lagi orag cakap ..hukhuk ..tapi ye ke? :p
*****
terasa nak  menjerit !!! argh!!
kalau la kat rumah sewa aku tu ada set karaoke ..nak jer aku mengegarkan bangunan tu dengan suara ku ni :-ss:-ss
yeah! yeah! kat mana nak melepaskan jeritan ni!!
kebetulan kawan aku ajak g tempat untuk melepaskan tekanan kat tepi tasek petang ni..ok gak ..tapi janggal la aku nak menjerit kat ctu ..aku nak menjerit dalam nyanyi! :D ..nak nyanyi lagu-lagu tinggi la :(
*****
apa la aku nak merepek hari ni :-s pagi ni aku call beberapa orang ..sorang pun tak jawab ops accept my dad tu pun kat kenduri jiran :D so tak dapatla cakap ngan mak aku..sebab dia mesti sibuk didapur..huhu
so aku pun frust la.. :p.. tau frust ke aku ni :D ..dalam masa dok layan lagu ,tpon aku beringing-ringing ..mungkin sebab dah lama bunyi so bila aku nak jawab pemanggil di sana dah letak ..ni pemanggil yang aku tpon tak jawab tadi ler..tapi malas la plak nak tpon balik sebab mo0d pun dah lari uhu..leh tak camtu :D


$$--salam!!--$$

No comments: