Friday, September 30, 2011

Syawal 2011

Assalamualaikum to readers, oleh kerana dah cerita apasal ramadhan aku tahun ni so kena la cerita pasal syawal jugek kan? ..so lets post before Zulkaedah coming! only a few day left :D (erk! dah coming ler smalam today is 2 zulkaedah 1432H :D ..tu la post asyik status draft jerk ..ahaks!)

Termasuk hari ni Alhamdullillah dah 5 hari berpuasa dibulan syawal ini (Puasa ganti der) hope dapat la hikmah berpuasa dibulan syawal :D (Alhamdullilah dah cukup 6hari dibulan syawal, last pose 30 syawal :D)..Allah maha Pengasih dan Pemurah.
(muka tak malu)kerja tak teramana,anugerah nak macam-macam ..manusia manusia =P

So dalam post ini apa yang hendak aku kongsi adalah Alhamdullilah raya tahun ini kitaorang snap pic dengan kamera baru ..ahaks! poyo sekejap :D ..so bergambor tak hengat!
Tahun ini juga ada pertambahan ahli keluarga baru..adik ku kan dah berkahwin awal tahun ni :D ..
tapi tahun ni tak bagi duit raya pulak kat adik-adik ..next time la wey :D ..diorang pun tak perasan kot sbb takda yang claims! ahaks! suker! suker!
Tapi macam kelakar tahun ni sebab kaler baju tak ikut tema..carca merba jadinya ,bukannya per yang geng lelaki claim susah nak jumpa kaler tema :D ..doesn't matter la wey ..yg pompuan pun samer gak lari tema pink ada grey ada , tak sekata uhuks!

Kelainan raya pada tahun ni bagi diri ku ialah status ku (lalalaaa..dgn muka tak bersalah):D .. Aktiviti-aktiviti raya seperti tahun-tahun lepas like berayo bersama rakan-rakan dah takdo sebab geng-geng yang beraya tu sumer dah bertukar status lagi up pada ku, so diorang ikut suami masing-masing lor..takpo i pun idak ler beraya sorang jugek..cuma idok la ikut balik polang ke kampung sebab kampung sabolah ja eh :D ..

(continued on 30/9/2011)
Ingat raya ketiga camtu baru hendak kerumah nya sebab dia pun cuti tak lama tapi raya pertama lagi udah dijemputnyer aku kerumahnya tuk rasa menu raya pertama katanya ,untuk raya ketiga dah takdo menu tu huhu..so pergi ler aku bersama rombongan kutip duit raya a.k.a anak-anak sedara and adik, total 7 orang termasuk aku..so makan-makan kejap sembang-sembang sehingga tertidur anak sedara aku yang sorang tu..

Then petang diorang belah sana lak bertandang ker rumah dia bersama kakaknya and ofcourse ler anak-anak sedara nyor, 2 orang jerk..hihi .After dari rumah aku tu diorang gerak pulak kerumah kakak iparnya, aku tak de la  nak follow.

Alkesah bermula,mungkin syawal tahun ni sangat memberi kesan pada diorang dan mungkin sukar dilupakan sebab ayahnya yang sedang sihat walafiat tetiba terasa sakit dada dan menembuskan nafasnya yang terakhir pada petang hari raya pertama. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang yang beriman..amin  
Aku selaku bakal ahli keluarga turut merasa kesedihannya ,so raya tahun ni aku tidak kemana-mana begitu juga dia, raya kedua ketiga buat kenduri tahlil sehingga hari ketujuh. Dia pun lambat masuk keja sebab menguruskan hal-hal keluarga selaku anak lelaki bongsu yang single..(aku pun taktau apa kena mengena status nyer tu..ahaks!) ..kekadang aku pun ternyibuk sekali (dia yang ajak aku sibukkan diri :D) .

~~sebenarnya aku pun taktau apa yang aku dok merepek ni, ini gara-gara dah taknak bagi jadi draft post ni so story ja la walapun macam berterabur jer..tapi kisah benar la ..pengolahan jer macam budak tadika cerita ahaks!
~~ah tak best nyer post ni takde gambar!
semoga ada baiknya, insyaAllah

No comments: