Friday, September 30, 2011

Perjuangan

Sekarang ni aku ngah berdepan dengan masa-masa yang tough.

Betul lah orang cakap dugaan bertunang ni ish ish ..boleh tahan, only survive will succeed beb! but yang survive tu bukan lah yang berbadan tough ker, ilmu tinggi ker..bukan-bukan ,yang survive tu adalah insan-insan biasa yang sentiasa menyerah pada Allah ,insan-insan yang tidak mudah putus asa, insan-insan yang sedar itu adalah ujian dari Allah, tak kisah la macamana pun fizikal and mental nyer ..
Aku..
Akukah insan yang  survive itu? akukah? atau sebaliknya? di mana kedudukan aku? di mana akuuu!?
ok ok ok easy cute girl ..ahaks!
aku pun tak tau mana kedudukan aku..tapi sebelum ni aku sentiasa (sometimes la) nasihat kan kawan-kawan dan cuba menanam kan apa yang aku nasihat kan tu dalam diri aku juga.
Nasihat aku : tempoh bertunang mungkin (waktu ni belum bertunang so takleh cakap dgn konfident la) mencabar, jangan sampai putus tunang :D ..but sometime i got confuse, tak tercapai akalku untuk memikir kan takdir ku sebenarnya so berserah saja pada Tuhan, buatlah apa yang disuruh dan  tinggal la apa yang dilarang ..insyaAllah moga setiap perbuatan ,niat diberkati dan dipermudahkan segala urusan.

***

Perubahan atau penghijrahan sememangnya bagus la kan ,its suppose to be! it should be! and must be! ..arghhh! tapi perubahan tempat (cubicle kat dalam ofis) bagus gak ker? :( ..mungkin bagus pada sesetengahnya , and mungkin juga tidak pada yang lainnya.. :( ..jap jap sabor cik ct z ..bagus la.. insyaAllah bagus, yang tak bagus dasar yang digunakan untuk mengubahnya :D ..apo aku merepek ni..tak, maksud aku for kes cubicle ni, atas dasar apa dia menentukan cubicle seseorang itu? ya! itu la yang aku cuba taip ni :D ..itu yang aku cuba nak story ni..but benda tu dah lepas pun, wether you like it or not, u have to move! :D ..boleh jer kalau tak bersetuju ,kita kan dibumi yang merdeka Alhamdullilah, negara demokrasi berpelembagaan beb, so anything can discuss meh, pergi la jumpa pihak yang bertanggungjawab kan..? kan..kan..

Aku ok jer ,insyaALLAH nak kata suka ,aku taktau aku suka ka tak, nak kata tak suka pun ,aku taktau gak,aku taktau lagi camna duduk tempat baru kan, belum duduk lagi kan kena duduk dulu baru tahu..(macam familiar jer tagline ni) tapi aku nak tahu la berdasarkan apa diorang tempat-tempatkan staff ni, suka-suka hati diorang ka,boleh pilih-pilih ka tapi masa mana pemilihan dibuat aku taktau pun..itu jer isu nyer, aku taknak la wujudnyer ketidakadilan dalam hal ni..ahaks! poyo lak rasa ..tapi salah aku jugerla naper idak pergi tanya pada pihak yang berkenaankan..kan?..kan? :D ..takpo la..what passed is passed, just get ready to face the future ..(betul ke english aku ni?)

*** like dejavu lak situasi aku sekarang ni ..erm :-? (kenyataan ni takda kena mengena ngn post ni,spontan on my situation now(15:25))
***hope takde isu on my turn as s/u meeting :D .. ~~nebes!

semoga ada baiknya, insyaAllah

No comments: